Zemlja: Hrvatska
Trajanje: 2018 / 2022
Vrijednost: 274 milijuna eura

Most Pelješac

Pelješki most označen je kao projekt od strateške važnosti za Republiku Hrvatsku i to kao „jedan od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju”. Glavni je cilj izgradnje Pelješkog mosta povezati jug Hrvatske s ostatkom državnog teritorija. Izgradnjom mosta Hrvatska je cjelovita nakon više od tri stoljeća. Otvorenje mosta događaj je koji je usporediv samo s najvećim događajima u našoj povijesti, poput stjecanja neovisnosti. Institut IGH odabran je za nositelja ugovora o stručnom nadzoru nad izvođenjem građevinskih radova Pelješkog mosta, zajedno s partnerima. Vrijednost projekta izgradnje mosta iznosila je 274 milijuna EUR (bez PDV-a) i sufinanciran je iz EU fondova s bespovratnih 85% sredstava. Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 km i visokog 55 m s 4 prometna traka (dva glavna i dva zaustavna), trajala je 1277 dana te je završila svečanim otvorenjem 26.srpnja 2022.godine.
Tim stručnjaka iz INSTITUTA IGH činilo je 25 ljudi (nadzorni inženjeri, nadzorni suradnici i stručnjaci za kontrolu kvalitete) na čelu s inženjerom Đurom Mihalićem, dipl.ing.građ. Radilo se o izuzetno zahtjevnom pothvatu kojeg su dodatno otežavali izazovi prouzrokovani pandemijom virusa Covid-19. U Laboratoriju za materijale Instituta IGH provedena su opsežna ispitivanja različitih sastava betona s ciljem zadovoljavanja uvjeta iz projekta Most Pelješac. Kako se radi o objektu s posebnim uvjetima izvođenja konstrukcije, postavljen je uvjet od minimalno 4 sata održavanja konzistencije betona, što je također zahtijevalo dodatnu pažnju prilikom projektiranja. Program ispitivanja obuhvaćao je izradu sastava betona s različitim udjelom mineralnih dodataka cementu, kao što su zgura, leteći pepeo i silicijska prašina. Uz zadovoljavanje kriterija mehaničkih karakteristika betona, poseban naglasak je stavljen na određivanje trajnosnih svojstava betona. Provedena su ispitivanja propusnosti betona – više metoda difuzije klorida, plinopropusnost, kapilarno upijanje, mikroskopska analiza pora, ciklusi smrzavanja i odmrzavanja uz prisustvo soli za odmrzavanje. Također se provode ispitivanja dugotrajnih deformacija uslijed skupljanja i puzanja.
It is an exceptional bridge in every respect. With a length of L=2404 m, the bridge is one of the most demanding bridges in the world, both from the point of view of the project's complexity and demanding and complex execution. The concept of the bridge is structurally inventive. It is an integral hybrid construction with a hybrid span construction. The base segments are concrete, and the rest is a steel crates. The suspended span structure and the pylons are elastically fastened to the columns so that the bridge in the central part (75%) of the total length is a frame structure without bearings (good for earthquakes and wind). The bridge location is in an area of ​​high seismic activity. According to current norms, the bridge classifies in the highest importance class IV and bridge type C, which means that it is a bridge of exceptional importance for maintaining communication even after an earthquake, with a service life of >= 100 years. The peak acceleration of the foundation soil is amax=0.34 g, i.e. the required calculated acceleration of Eamax=0.54 g. (Zagreb M 5.5 amax=0.22 g). The compact load-bearing rock is located more than 80 m from the seabed, so including the average sea depth of 27 m, it requires a deep foundation on driven steel piles up to 130 m long (belt tube-cathedral tower). Also, the bridge is in an area of ​​intense and gusty winds with peak wind speeds exceeding 180 km/h. The calculation was made by simulation using Computational Fluid Dynamics and confirmed by model testing in a wind tunnel. The Pelješac bridge is a suspension (extrados) with six pylons and five openings. The total length of the bridge is 2404 m, and it has a total of 13 spans (2x84m, 4x108m, 2x189.5m, 5x285m), the height of the pylon is 98 m, and its width is 22.5 m.

Slični Projekti

magnifiercrosschevron-downchevron-rightarrow-left