27 srp 2022

Pelješki most - Ogledan primjer zašto gradimo mostove, a ne zidove

Kad bismo mogli izvagati višestoljetni san Hrvatske o teritorijalnoj cjelovitosti, težio bi preko 100.000 tona.

Točnije, Pelješki most sastoji se od oko 33.600 tona čelika u rasponskoj konstrukciji, 1.100 tona u kosim zatezima, 68.000 tona betona ugrađenog u most te je temeljenje izvršeno s pilotima u komadu od 130 metara.

“Neopisiv je to osjećaj ponosa i sreće. Ponos jer s jedne strane Hrvatska napokon cjelovita nakon više od tri stoljeća. Ovo postignuće usporedivo je samo s najznačajnijim događajima u suvremenoj povijesti Hrvatske, poput stjecanja neovisnosti. S druge strane, sretan sam što je kompanija u kojoj radim, INSTITUT IGH d.d. bila angažirana na ovom projektu. Usluga stručnog nadzora i kontrole kvalitete povjerena je INSTITUTU IGH, d.d. uz potporu naših partner, Investinženjeringom i Centrom za organizaciju građenja – COG.”, kazao je g. Igor Džajić, član Uprave INSTITUTA IGH, d.d.

Most se često naziva “jednim od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju”, a nakon jučerašnje svečanosti otvaranja i službeno je pušten u promet. Prvi automobili koji su imali čast prijeći most bili su Nevera iz Rimac Automobila i Niko Pulić, europski prvak u automobilizmu, a spektakl ovdje nije završio. Veličanstveni vatromet obasjao je nebo na vrhuncu slavlja.

Radi se o iznimnom mostu u svakom pogledu. Svojom dužinom od L=2404 m most Pelješac spada u najzahtjevnije mostove u svjetskim razmjerima kako sa stajališta kompleksnosti samoga projekta tako i sa stajališta zahtjevne i kompleksne izvedbe.

“Koncepcija mosta je konstrukcijski inventivna. Radi se o integralnoj hibridnoj konstrukciji s hibridnom rasponskom konstrukcijom. Bazni segmenti su betonski, a ostatak je čelični sanduk. Ovješena rasponska konstrukcija zajedno s pilonima elastično je upeta u stupove tako da most u središnjem dijelu (75%) ukupne duljine predstavlja okvirnu konstrukciju bez ležajeva (dobro za potres i vjetar).”, rekao je Džajić o jednom od najznačajnijih i najatraktivnijih mostova izgrađenih u Europi u ovom stoljeću i nadodao: “Most se nalazi u području visoke seizmičke aktivnosti. Prema važećim normama most je svrstan u najviši razred važnosti IV i vrsta mosta C što znači da se radi o mostu iznimne važnosti za održavanje komunikacije i nakon potresa čiji je vijek trajanja duži od 100 godina. Most se nalazi u području jakih i mahovitih vjetrova s vršnom brzinom vjetra koji prelazi 180 km/h. Proračun je rađen simulacijom pomoću računalne dinamike fluida i potvrđen modelskim ispitivanjem u vjetrovnom tunelu.”

Pelješki most rezultat je iznimnog truda našeg tima od 25 ljudi (nadzorni inženjeri, nadzorni suradnici i stručnjaci za kontrolu kvalitete) na čelu s inženjerom Đurom Mihalićem, dipl.ing.građ. Svatko od njih posvetio je svoje profesionalno znanje, stručnost i vodstvo kako bi se ovaj trenutak ostvario unatoč svim izazovnim okolnostima prouzročenim pandemijom Covida. Sigurni smo kako će za sve njih ovaj projekt biti „građevinski pothvat“ koji će obilježiti njihove karijere.

[custom_gallery ids="11124, 11106, 11122, 11120, 11114, 11112, 11108"]

magnifiercrosschevron-downchevron-rightarrow-left