Jedna od najzagušenijih prometnica na hrvatskim cestama je dionica D8 Jadranske magistrale između Splita i Omiša kojom dnevno broje u prosjeku 11.000 do 15.000 vozila. Kao turistička destinacija, tijekom ljeta te brojke se penju i do vrtoglavih 55.000 vozila dnevno što je daleko iznad propusne moći te dvotračne magistralne ceste. Stoga su Hrvatske ceste d.o.o. 2007. godine prionuli projektu gradnje omiške obilaznice, koja će u konačnici donijeti značajno prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi nastalih za vrijeme ljeta i turističke sezone.
Omiška obilaznica je dio projekta multimodalne platforme splitske aglomeracije i jedan od najvećih infrastrukturnih objekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, ukupne vrijednosti od 90 milijuna eura gdje je Institut IGH pružao usluge stručnog nadzora. Projekt izgradnje obilaznice Omiša su obuhvaćali izgradnju novih cesta ukupne dužine 3.7 km, izvođenje pristupnih cesta tunelu u ukupnoj dužini od 544 metra, izgradnji novog tunela Komorjak Sjever u dužini od 600 m, tunela Omiš dužine 1470 m, tunela Brzet u dužini od 220 m, kao i izgradnji mosta preko rijeke Cetine u dužini od 225 metara .
Jedna od posebnosti projekta je i račva koja se nalazi u tunelu Komorjak Sjever koja je dio spojne ceste prema državnoj cesti DC70. Sam tunel bit će namijenjen odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,10 metara i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela. Tunel se izvodio tehnologijom NATM, koja je najsuvremenija najsuvremenija metoda iskopa tunela.
Direktno iz tunela prema istoku dolazi se na most Cetina. Most je u naravi kontinuirani gredni nosač raspona 30,00+152,00+30,00 m temeljen u završecima tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš, sa najvećim rasponom od 152 metra između 2 oslonca. Vitka konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), uklapa se u okoliš i ne zatvara vizuru kanjona Cetine. U njegovu izgradnju utrošeno je 1280 tona čelika. Okrupnjavanje i montaža polovica mosta izvodila se u tunelima Komorjak Sjever i Omiš, a samo završno spajanje izvelo se na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela.
S mosta Cetine se odmah ulazi u sljedeći tunel zvan Omiš duljine 1470 metara. Tunel započinje na sedamdesetak metara visine, na strmoj litici iznad Cetine, a prolazi istočno i sjeveroistočno od stare gradske jezgre Omiša kroz obronke masiva Omiške Dinare. Cijev je u početku tlocrtno u pravcu, zatim u desnoj krivini, potom ponovno u pravcu i desnoj krivini te na kraju u lijevoj krivini. Ukupna je širina kolnika u tunelu 7,1 m, najveća svijetla širina 9,9 m, a slobodna visina u sredini kolnika 6,85 m. a. Kolnička je konstrukcija visine 55 cm, a sastoji se od habajućeg sloja (3,5 cm), veznog sloja (5,5 cm), bitumenziranoga nosivog sloja (7 cm) i mehaničkog zbijenog sloja (40 cm). Također u sklopu ugovorenih radova izgradila su se 2 evakuacijska tunela u postojećem tunelu Omiš u duljinama od 339 i 205 metara.
Do završetka obilaznice, odnosno do završetka brze ceste Split – Omiš se nalazi još jedan manji tunel Brzet dužine 220 m nakon kojeg se dolazi do čvora Omiš – Istok koji spaja brzu cestu sa Jadranskom magistralom DC8. Tunelska je cijev na početku u desnoj, a na kraju u lijevoj krivini, a niveleta je u početku u padu i nastavlja se u konveksnoj krivini do kraja tunela. Širina kolnika, maksimalna svijetla širina tunelske cijevi i slobodna visina u sredini kolnika iste su kao kod tunela Omiš, baš kao i kolnička konstrukcija, ali i odvodnja i hidroizolacija. Portali su formirani s čeonim zidom koji se bočno spaja sa zidom usjeka, a kako se radi o manjem tunelu, nije predviđena uzdužna ventilacija.
Čestitamo investitoru Hrvatskim cestama d.o.o. na još jednom uspješnom projektu, kao i izvođaču radova Viadukt d.d., Strabag d.o.o. i našem stručnom timu inžinjera iz područja stručnog nadzora. Iznimna nam je čast pružati naše usluge na još jednom značajnom infrastrukturnom projektu od velike važnosti za Republiku Hrvatsku. Radujemo se našem daljnjem partnerstvu i suradnji.