Aerodromi

Međunarodna zračna luka “Franjo Tuđman” Zagreb

  • Usluga:Projektiranje i revizija / Istraživanja, studije i planska dokumentacija
  • Sektor:Aerodromi
  • Vrijednost investicije:
    236 mil. eura
  • Trajanje projekta:
    2013 / 2016
  • Zemlja:
    Hrvatska

Međunarodna zračna luka “Franjo Tuđman” Zagreb

Projekt novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke “Franjo Tuđman” u Zagrebu uspješno je završen 2016. godine. Zagrebu je time napokon omogućena veza sa značajno većim brojem svjetskih destinacija. Posljedično, u statističkim izvještajima očito je značajno povećanje broja putnika u avionskom prometu.  Očekivani godišnji kapacitet putnika u prvoj fazi rada terminala je 5 milijuna, a sezati će do 8 milijuna u punoj funkcionalnosti. Međunarodna zračna luka “Franjo Tuđman” Zagreb ima bruto površinu terminala koja iznosi oko 65.000 m². To je najveća i najprometnija zračna luka u Hrvatskoj. Promet je u 2021. godini dosegao je gotovo 1,5 milijuna putnika, dok je u pretpandemijskoj 2019. iznosio preko 3 milijuna putnika.

 

Tehničke informacije – Zračna luka Franjo Tuđman

U projektima razvoja aerodroma INSTITUT IGH, d.d. nudi kompleksan multidisciplinaran pristup i široki spektar usluga. Koordinacijom i izradom idejnog, glavnog i izvedbenog projekta, INSTITUT IGH, d.d. dao je svoj doprinos ovom za Hrvatsku iznimno važnom projektu. Nedugo nakon izgradnje zračna luka dobila je nagradu za najveće unaprjeđenje u Europi, ali i proglašena je najboljom europskom zračnom lukom u 2018. godini, u kategoriji do 5 milijuna putnika.

Novi putnički terminal, u oblikovno i funkcionalnom smislu, tlocrtno razlučuje 3 dilatacijske cjeline. One su glavna zgrada i linearne strukture prostornih izdanka („pier”-a) na lijevoj i desnoj strani. Ispred zgrade je osam avio mostova koji vode prema uzletno-sletnoj stazi. Glavna se zgrada sastoji od armiranobetonske konstrukcije sa naknadno prednapetim stropnim pločama (prizemlje i tri kata).

Krovna čelična rešetkasta konstrukcija glavne zgrade tipa „Mero„ je valovita ploha dvostruke zakrivljenosti (pozitivne i negativne). U svom prednjem dijelu zavija se prema pisti tvoreći fasadu, a u produžetku svodove izdanka. Visina vrha čelične krovne konstrukcije varira od +20,00 m do 34,00 m. Lijevi i desni izdanak sastoji se od monolitne armiranobetonske konstrukcije (prizemlje + dva kata). Drugi kat je natkriven cilindričnom krovnom konstrukcijom prostorne čelične rešetke promjenjive visine također tipa „Mero“.

Sljedeća referenca

Istarski Ipsilon