01 srpnja 2020

SUSTAV UPRAVLJANJA KVALITETOM U GRAĐEVINI- 5 glavnih principa koji čine razliku

Svaka inženjerska tvrtka želi prema klijentu isporučiti kvalitetan proizvod u bilo kojoj fazi rada na nekom projektu. Razlika između onih koje su u tome uspješnije od drugih jest u kombinaciji vanjskih i internih principa kao i pravila koje primjenjuje u svom radu koji onda rezultiraju kvalitetnom izvedbom. Sustav upravljanja kvalitetom je ključni stup upravljanja svim projektima i vrlo često čini razliku između uspjeha i neuspjeha tvrtke.

  1. PREVENCIJA UMJESTO KOREKCIJA

„Nekoliko je ključnih ciljeva sustava upravljanja kvalitetom, ali prije svega bih tu izdvojio smanjenje mogućih nedostataka prilikom primopredaje projekta klijentu i to na način da se identificiraju i otklone određene pogreške prije predaje projekta“, istaknuo je Igor Džajić, tehnički direktor Instituta IGH. Prevencija je uvijek isplativija od korekcija i zato je za stalno unaprjeđenje kvalitete usluge i proizvoda ključno uspostaviti koherentan i sveobuhvatan sustav upravljanja kvalitetom.

  1. VANJSKI I INTERNI ALATI – ZAKONDAVNI OKVIR, POLITIKE,PROCEDURE I CILJEVI

Igor Džajić ističe kako i sustav upravljanja kvalitetom mora obuhvaćati vanjske i interne alate kako bi se kontinuirano ostvarivala poboljšanja i u konačnici obavio dobar posao. Tvrtka mora imati jasne procedure i politiku upravljanja kvalitetom, mjerljive ciljeve koji se postavljaju na godišnjoj osnovi te poslovati u skladu sa zakonodavnim okvirom.

  1. STRATEŠKO VOĐENJE POSLOVANJA U SKLADU S MEĐUNARODNIM NORMAMA KVALITETE

„IGH je još 2006. godine prepoznao potrebu za vođenjem poslovanja u skladu sa zahtjevima norme HRN EN ISO 9001 i donio stratešku odluku o uvođenju sustava upravljanja kvalitetom. Među prvim tvrtkama u Hrvatskoj, ali i regiji, uspostavio je, dokumentirao, implementirao i certificirao sustav upravljanja kvalitetom prema ISO 9001 čime se povećala kvaliteta usluge, zadovoljstvo krajnjeg korisnika i konkurentnost organizacije, ističe Džajić te dodaje „No, nismo stali na tome, 2009. uspostavili smo i uspješno certificirali sustav prema normi HRN EN ISO:14001 za sustav upravljanja okolišem, potom sustav upravljanja zaštitom sigurnosti i zdravlja radnika u skladu s normom OHSAS 18001 i u konačnici kako bi smanjili potrošnju energije, zaštitili okoliš, te podigli svijest zaposlenika o važnosti očuvanja okoliša, Institut je 2019. uspješno završio i certifikaciju prema normi ISO 50001.“ ISO 9001 2015

  1. LABORATORIJSKA ISPITIVANJA I CERTIFICIRANJE GRAĐEVINSKIH PROIZVODA

Prije 70 godina, Institut je započeo svoje djelovanje kao laboratorij za ispitivanja osnovnih geomehaničkih značajki, stoga niti ne čudi da danas Institut ima vrhunski opremljene laboratorije akreditirane prema normi HRN EN ISO/IEC 17025 za širok spektar usluga ispitivanja i umjeravanja iz područja građevinske industrije. S više od 500 akreditiranih ispitnih metoda te širokim spektrom ispitnih metoda u neakreditiranom području, laboratoriji ispunjavaju zahtjeve osposobljenosti i čine veći dio svih laboratorija u Hrvatskoj i regiji, a njihove potvrde priznate su diljem EU. U sklopu Instituta djeluje i IGH Cert, nepristrana, neovisna fleksibilna organizacijska jedinica tvrtke koja je akreditirana od strane Hrvatske akreditacijske agencije (HAA) za pružanje usluga certificiranja, odnosno ocjenjivanja i provjere stalnosti svojstava građevnih proizvoda. IGH Cert je do sada izdao preko 2700 certifikata za različite građevinske proizvode.

  1. INTERNI SUSTAV KONTROLE KVALITETE PROJEKATA I MENTORSTVO

„Implementirajući sve principe sustava upravljanja kvalitetom kroz naše poslovanje, smatrali smo kako moramo uvesti i neke dodatne. U Institutu imamo veći broj kolega koji rade s nama 20 i više godina, a neki čak i više od 40 godina, dok smo s druge strane u proteklih godinu dana zaposlili oko 100 novih kolega, mahom mlađih inženjera i projektanta. Tu smo vidjeli mogućnost sinergije iskustva i ekspertize s jedne strane i mladalačke želje za stjecanjem znanja i vještina do kojih se dolazi samo u praksi. Stoga, uveli smo sustav kontrole kvalitete projekata, kao svojevrsni mehanizam mentorstva mlađih kolega, tako da kroz sve faze projekata zajednički rade s iskusnim mentorima, a što u konačnici doprinosi bržem transferu znanja i isporuke visoko kvalitetnog projekta klijentima. Takav sustav nam omogućuje da svaki projekt pogleda i provjeri veći broj očiju, ako se tako mogu izraziti, a onda na vrijeme možemo detektirati eventualne greške ali i prilike za poboljšanja, zaključio je Džajić.

 

 

Pravila Privatnosti Naša web stranica koristi kolačiće. Daljnjim korištenjem ove stranice pristajete na upotrebu kolačića. Saznajte više

Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services